Saturday 7 July 2012

bila diri rasa hipokrit


Assalamualaikum :)


dah lame rasenye Ira tak bloging :) dah bersawang-sawang dah blog ira ni >.<
huhuhu~ ape nak buat ira ketandusan idea bile nak menulis....
jadi di sini Ira nak kongsikan bersama tentang someting yang berkaitan dengan diri ira :').. yang ni bukan Ira yang buat sendiri tau tapi ira copy dari Tumblr :)
Ira copy sebab ianya ade kene mengene dengan Ira :').. korang pernah tak rase bile korang nak buat kebaikan tapi korang rase yag kite ni hanya berpura-pura untuk membuat kebaikan... pernah tak?? kalu pernah meh bace luahan yang Ira amik kat Tumblr..

bila diri rasa hipokrit
pernahkah awak merasa pada suatu hari awak ini PLASTIK

pernah tak awak rasa diri awak ini tak sama disana dan disini? 
pernahkah anda merasa sedemikian? 



sehingga kini saya selalu merasakan perkara yang sama. 
kenapa? 



adakah imanku tidak mantap
adakah hanya kerana aku berpura
kenapa tidak sama sahaja? 
kenapa perlu engkau ada fleksibiliti dalam itu? 



YA ALLAH! 
KAU TIDAK PERNAH PUTUS MEMBERIKAN AKU PELUANG UNTUK BERTAUBAT 
KAU TIDAK PERNAH KATAKAN TIDAK PADA SETIAP PENGAMPUNAN YANG HAMBAMU LAKUKAN 
tapi 
AKU INI SENDIRI YANG KATAKAN YA DENGAN IKUT TURUTAN SYAITAN. 



apa AKU TAKUT APA ORANG LAIN PERKATAKAN PADA AKU? 
apa AKU TAKUT MELAKUKAN PERUBAHAN? 



……… 



wahai diri, 
engkau HIPOKRIT. 
engkau tidak perkotakan apa yang kau katakan. 
engkau menyebabkan airmata itu keluar. 
mana kata-katamu. 
mana ilmumu? 
mana kebijaksanaanmmu? 



KEMBALILAH! 
KEMBALILAH! 
KEMBALILAH! 



kepada JALAN ALLAH! 
kepada JALAN YANG LURUS! 
apa engkau mahu ke SYURGA?ATAU NERAKA? 
terserah itu pilihamu. 



yang rasa ganjarannya ENGKAU. 
yang rasa hukumanNYA ENGKAU. 



P/S:Allah itu Maha Pengampun.Pada usia muda inilah peluang untuk kita mencari KEREDHAANNYA. 



AKU PERLU BERUBAH. 
AKU PERLU BERHIJRAH. 
AKU PERLU TETAPKAN IMAN. 
AKU PERLU LAWAN KATA SYAITAN YANG PATUT DIREJAM. 
AKU MAHU JADI MUSLIM YANG BERGUNA!. 
cc: [Syarfa’ Abdul Aziz,2/9/2011]

JAdi tunggu ape lagi??? Jom kite buat perubahan!!! berhijrah kerana Allah!! buakan kerana manusia.. InsyaAllah Allah pasti tolong kite :)... Allahuakbar!! :)

No comments:

Post a Comment